TRUCK SERVICE LVIV

MAN TRUCK & BUS UKRAINE DEALER



Ювілейні новини

Лідер по кількості – лідер по якості.

Цього року провідний виробник комерційної автотехніки, німецька компанія MAN Truck & Bus AG, святкує 100-річчя з дня випуску своєї першої вантажівки. Тим часом її офіційний імпортер, ТОВ «МАН Трак енд Бас Юкрейн», представив в Україні дві цікаві новинки: систему MAN TeleMatics® для управління автопарком і тягач TGX 18.440 Efficient Line.

MAN – одна з найулюбленіших марок автомобілів українських міжнародних перевізників. На наш ринок вона зайшла ще на початку 90-х років. На сьогодні в нашій країні загальна кількість автомобілів цієї марки порівняно з іншими найвища і сягає 28 тис.

Модель MAN TGX 18.440 Efficient Line, яку презентувало ТОВ «МАН Трак енд Бас Юкрейн», не нова для Європи, але в Україні, у такій комплектації, її запропонували вперше.

Головна відмінність – автоматична КПП, передаточні числа якої оптимізовано під розміри гуми, передаточне число редуктора заднього мосту і потужність двигуна – таким чином, щоб найекономічніший режим роботи автомобіля збігався з найбільш вживаним і, зазвичай, найвитратнішим, тобто при швидкості 70 - 85 км/год. Для управління КПП у бортовий комп’ютер закладено спеціальну програму. Крім того, у MAN TGX 18.440 Efficiemt Line є система допомоги для руху з місця під гірку, передбачена система контролю за роботою компресора, яка відключає його у разі відсутності потреби, і безліч інших адаптацій для підвищення економічності та витривалості автомобіля.

На моделі MAN TGX 18.440 вперше в Україні встановлено систему MAN TeleMatics®, яка піднімає експлуатацію вантажівки на якісно новий рівень. Власне, це ультрасучасна система обробки даних та інформації, яка з допомогою міжнародних телекомунікаційних послуг забезпечує максимально ефективний контроль за роботою рухомого складу, чіткість управління роботою автопарку та логістикою, а головне – дозволяє істотно зменшити собівартість перевезень. У базовому пакеті система забезпечує оновлення даних з автомобіля кожні 3–5 хв. Фактично це онлайн-режим, що робить весь процес перевезення максимально прозорим. Але такий додатковий організаційний ресурс – це лише одна із можливостей системи MAN TeleMatics® для здешевлення перевезень. У поєднанні з тренінгом для водія за навчальними програмами «Економічне водіння» та «Драйвер коучінг» від MAN Profi Drive® MAN TeleMatics® забезпечує зниження витрат пального на 5–10 %. Навчання може здійснюватися як на певних маршрутах в Україні, так і на європейських полігонах. Система фіксує всі дії водія під час керування автомобілем: розгони, гальмування, перемикання передач, відповідно до фактичного рельєфу маршруту. За цими даними і водій, і його тренер протягом навчання можуть оцінювати ефективність своєї роботи.

Слід зазначити, що стратегічно ефективність системи MAN Profi Drive® у поєднанні з конструктивними відмінностями автомобіля спрямована не просто на економію пального, а на економічність експлуатації як такої – збереження гальмівних колодок і накладок, дисків зчеплення та інших деталей, вузлів і агрегатів, що виходять швидко з ладу при неправильному керуванні автомобілем. Такий підхід дав можливість, зокрема, збільшити міжсервісний пробіг MAN TGX 18.440 Efficient Line до 80–100 тис. км. Це вже європейські стандарти. Адже для України норма міжсервісних пробігів – не більше 60 тис. км.


Для перевірки системи MAN TeleMatics®, було проведено тест нового автомобіля MAN TGX 18.440 Efficient Line у реальних умовах експлуатації. Цей тест проводився спільно з двома партнерами: львівським дилером МАН – компанією «Трак Сервіс Львів» та компанією «Wielton», що допомагала з транс логістикою. За домовленістю з ТОВ «Транс-Логістик», що дислокується у Броварах під Києвом. В оренду було взято їхній напівпричіп, і автопоїзд проїхав напрацьованим маршрутом цього перевізника «Київ – Мукачеве – Івано-Франківськ – Біла Церква – Київ». Тобто це був звичайний рейс з усіма його атрибутами: завантаженнями/розвантаженнями, ночівлею водія, гірськими перевалами та українським бездоріжжям. Витрати пального контролювалися дуже ретельно не тільки за допомогою датчиків, а й на заправках, де бак завжди доливався до повного.Поруч з водієм їхав тренер. Водій регулярно отримував його поради та рекомендації щодо режиму їзди. А після кожного етапу робили детальний аналіз. Так при завантаженні напівпричепа в 22 т витрати пального становили в середньому трохи більше 27 л/100 км, що засвідчило його економію в середньому у розмірі 2,5 л/100 км. Проте на ділянках нормальної дороги цей показник був значно кращий – фактичні витрати становили 25,7 л/100 км. Взагалі, на витрату пального впливаєбагато факторів. Наприклад, причіп тестового українського автопоїзда був не новий і на ньому стояла стара гума. Тож кілька разів на заправках доводилося підкачувати його колеса. І це також впливало на витрату пального.

Які ж економічні вигоди нового автопоїзда? Річ у тім, що наші перевізники, намагаючись будь-що зекономити кошти, зазвичай і досить часто купують машини у найдешевшій комплектації. Зокрема, багато з них віддавали перевагу механічний, а не автоматичній коробці передач. У нас в Україні вантажівок MAN з «механікою» налічується близько половини від загальної кількості машин, придбаних новими. Що ж до нової машини EfficientLine, яку тестували, то вона взагалі не може бути з механічною трансмісією. В чому ж її переваги? Мова йде не тільки про менші витрати пального, хоча й це дуже важливо. Йдеться про економічність її експлуатації в цілому. Зокрема, йдеться про заощадження на гальмівних колодках, на дисках зчеплення і т. д. – тобто на тих компонентах, які треба час від часу міняти при експлуатації автомобіля. Слід згадати й інтервал між ТО. На цьому автомобілі в умовах України його можна збільшити до 100 тис. км, замість 50-60 тис. км. Тобто, тут ми збільшуємо ефективність володіння автомобілем взагалі. Справді,він дорожчий, але більш економічний як з точки зору витрати пального, так і з точки зору вартості запасних частин і технічного обслуговування.

До речі, у контрольних вимірах витрат пального брав участь і Голова регіональної Ради перевізників Львівської та Івано-Франківської областей Валентин Устименко, який дуже схвально висловився про роботу системи MAN TeleMatics® і самого автомобіля, та голова Ревізійної комісії АсМАП України, директор компанії «Барва-Авто» Михайло Шкріба

 

YOU ARE HERE:
Банер